19 Mayıs 2015 Salı

Fırtına büyücüsü Jim butcher - Kitap Yorumu



Merhaba arkadaşlar uzuuuuun bir süredir aranızda yoktum.Blog yazamadım çünkü internet yoktu ama şükür ki bugün geldi ve hemen bu yorumu yazdım.
Aslında yeni yaptığım kitap alışverişlerini yapacaktım ama neleri aldığımı unuttum.
Garip ama unuttum bende Fırtına Büyücüsü nü yorumlayayım dedim.

Evet yoruma başlayayım o zaman..

Harry Blackstone  kitabımızın kahramanı.Kendisi tahmin ettiğiniz üzere bir büyücü.
Uzun boylu ince esmer bakımsız ve eski kafalı - kimileri buna centilmen diyebilir-bir karakter.

Kitabın başlarında harry bize hayatını anlatıyor hafiften.Dedektiflik yaptığını tek büyücü dedektif oldugüunu falan.
Giriş oldukça klasik bir girişti ama sonradan bir takım olay akışı olunca kitaba kapılıp gittim.

Kitapda harrye bir iş geliyor ve harrynin mesleği pek revaçta olan bir meslek olmadığı için paraya ihtiyacı var ve bu yüzden işi alıyor.
Belli bir zaman sonra iki kişi ölü bulunuyor bu arada harry dogaüstü olaylarda polise yardım ediyor bu açıdan bana anita yı hatırlattı neyse hemen harry yi cağırıyorlar harry hemen anlıyor büyü yoluyla yapıldığını ve anlayınca şok oluyor.
Çünkü kimse kara büyü yapmaz yapsa bile gücü yeten çok az büyücü var ve harry onlardan biri geçmişdede bir takım olaylar oldugu için büyücü konseyi harry inin yapıgını sanıyor.

Ve olaylar karışıyor..




Harry kimin yaptığını bulamazsa dar ağacını boylayacak ..
Hemen araştırmalara koyuluyor ve macera başlıyor...

Kitap çok sürükleyiciydi başta ki alakasız sandığımız olaylar bile sonlara doğru büyük bir olayla alakalı oluyor ve biz öylece kalakalıyoruz.

Kitaptaki karakter gibi yok artık diyoruz.
Ama yazar her seferinde bizi şaşırtıyor.

Ayrıca değinmem gereken başka bir konu kahramanın erkek olması.
Ben genelde kadın karakterlerden hoşlanırım ama harry  güzel bir değişiklik 
oldu benim için.
Ben harry den hoşlandım genel olarak sadece normak erkeklerden daha fazla nasıl desem -erdemli-.
Aşk yada şehvet demiyorum gerçi o konudada öyle ama ben adam öldürmekten bahsediyorum.
Harry adam öldürmek istemiyor her ne kadar zorunda kalsa bile.
Bazen harry yi sertçe sarsıp öldür artık şunu yoksa o senin kelleni koparacak deyip bir tane suratına geçiresim geldi.

Kitabı anlatmak istemiyorum okuyunca sizde bana hak verecksiniz eminim.

Aşk konusuna gelirsek kitapda aşk yoktu.
İyi ki de yoktu erkek karakterlerin agzından anlatılan kitaplarda aşkları sevmiyorum daha çok macera istiyorum ve yazar istediğimi verdi bana
ve aşk yoktu ama etkilenme vardı oradaki kadın karakterlerden falan.

Ben begendim kitabı.
Su ana kadar serinin 5 kitabı ithaki yayınlarından çıktı ve yanlış duymadıysam seri beşden fazla kitaptan oluşuyormuş bakalım seri nasıl devam edecek ..


Ben okudukça yorumlarımı yayınlayacağım takipte kalın arkadaşlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder