23 Haziran 2015 Salı

Kızıl Yükseliş - Kitap Yorumu



Merhabalar.
Kızıl Yükseliş i bitirmiş durumdayım..
Ve ne diyeceğimi bilemiyorum..

Bu kitap OLAĞANÜSTÜ !!!

O kadar çarpıcı bir roman ki suratıma yumruk yemiş gibi oldum.

Diğer genç-yetişkin kitaplarından tamamen farklı bir katagoride.

Olaylar beklenmedik,karakterler sıradışı..

Kitabı okurken gerim gerim gerildim.
Ve şoktan şoka uğradım kimi zaman ağladım..

Kesinlikle aşk kitabı yada romantik bir roman değil.

Bu kitap güç için mücadele yi anlatan destansı bir roman..

Sersemletici ve tahmin edilemez...

Uzun zamandır bu kadar etkileyici bir kitap okumamıştım ve uzun bir süre daha okuyacağımı sanmıyorum.

Gerçekten çok etkileyiciydi.

Gece uyuyamayacağımdan eminim.




Darrow bir kızıl.Marsın madenlerinde çalışan bir cehennem dalgıcı.
Hayatı ne kadar zor olsada çocuklarının geleceği için çalışmak onu memnun ediyor.

Karısı eo ise bu durumdan yaşamlarından memnun değil .
Daha fzlasını hak ettiklerini düşünüyor ki fazlasıyla haklı.

Darrow eo ya bu durum için kızsada onu çok sevdiği için sesini çıkaramıyor.

Bir gün karısı gizli bir yer keşvediyorve orada romantik bir gece geçiriyorlar 
çıkarken yakalanıyorlar ve kırbaç cezasına mahkum ediliyorlar.

Ve onların dünyasın bir kast sistemi mevcut.
Halk renklere ayrılmış.
En tepede altınlar yer alıyor en aşağıda ise kızıllar.

Hayatları adil değil köle olarak yaşıyorlar tek avuntuları şarkı söylemek ve o da yasak.

Darrowun babası yasak şarkıyı söylediği için asılmış.

ve darrowun ailesinden birini kaybetmekten ödü kopuyor.

Eo ise daha fazlasını istiyor..

Darrow kırbaçlarınırken başvaliyi görüyor ve anında nefret ediyor.

Sıra eo ya gelince ise o yasak şarkıyı söylüyor..

Darrow ne kadar müdahele etsede artık karısı için umut yok..

Ve karısı asılırken darrowa son sözü  "Daha fazlası için yaşa oluyor."

"Eo sadece dudaklarını oynatarak ,"Daha fazlası için yaşa,"dedi bana bakarken.Elini cebine sokarak ona verdiğim hementusu çıkardı.Ezilmiş ve dümdüz olmuştu.Ardından orada toplanmış kalabalığa dönerek 
bağırdı : ZİNCİRLERİ KIRIN! "

Darrow karısının ölümünden sonra cesedi kaldırarak  yasayı çiğniyor ve onuda idam ediyorlar ama başkaların onun için planları var.
Ölmüyor ve Aresin oğulları onu kurtarıyor ve kandırıldıklarını darrowa anlatıyor.

Darrow çılgına dönüyor ve intikam istiyor .
Ve aresin oğullarına yardım etmeye halkına yardım etmeye eonun hayallerini gerçekleştirmeye yemin ediyor..

Ve

Çarpıcı bir macera başlıyor....




 Kitaba okumak isteyenleri uyarayım bu kitapda tahminleriniz boşa çıkıyor.

Sevdikleriniz kaybediyorsunuz..

Dostlarınızla düşman ,düşmanlarınızla ise dost oluyorsunuz..

Güç için kan ter ve gözyaşıyla çarpışıyor kimi zaman kazanıyor kimiz zaman kaybediyorsunuz.

Sırtınızdan bıçaklanıyor , ellerinizi dostunuzun kanıyla yıkıyorsunuz.



Eveeet..

Kitabı kesinlikle okuyun özellikle uzun zamandır etkileyici bir kitap okumadıysanız..


Aşk yada romatiklik beklemeyin var ama ana planda değil.

Önyargıyla yaklaşmayın kesinlikle ve başlamadan önce uzun bir süre uyuyun çünkü ben okurken uyumaya fırsat bulamadım..

Puanım 5




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder