28 Ağustos 2015 Cuma

Rüzgarın Adı Patrick rothfuss- Kitap Yorumu


Vay canına  !

Kitabı bitirince ağzımdan çıkan kelime Vay canına ! ydı.

Yazar 7 yıl da bitirmiş ilk kitabı ve o kadar uğraştığına değmiş 
tam anlamıyla olağanüstü bir kitap.

Yarım saat önce bitirdim ve hemen 2.ye başlamak için sabırsızlanıyorum.

Kitap biraz kalın 853 sayfa ama 1.5 günde bitirdim.
Ve asla sıkılmadım .Keşke yazar her kitabı 1000 sayfa yapsaymışda daha fazla okuyabilseymişiz diyorum.

Heyecan içinde bazen ağlayarak bazen gülerek çabucak bitiverdi kitap.
Ne olduğunu anlamadan son sayfaya gelivermişim .

Daha fazla kitaba serenat yapmadan konusundan bahsedeyim.


Kitap kvote adlı efsanevi birinin kendi hikayesini anlatması dersem kısaca 
özetlemiş olurum aslında işler bundan daha karışık.

Kvote neden olduğunu bilmediğim bir sebepten saklanıyor ve bir han işletiyor.

Bir gün bir tarihçi geliyor ve kim olduğunu anlıyorve bir süre sonra 
kvote hikayesini anlatmaya razı geliyor ve başlıyor.

Hikaye 3.gün sürüyor .(Ben daha ilk gündeyim.)
İlk gün yani ilk kitap Rüzgarın adı.

Kitap epic fantazi yani en sevdiğim türlerden biri.

Herşey var ; ejderhalar,büyüler,tanrılar vs.

Ve artı olarak kitap kahraman bakış açısından anlatılıyor ve bu kolayca kitabın içine girmemize olanak sağlıyor.




Nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama okumanız gereken bir kitap.

Aslında başlamadan önce bazı şüphelerim vardı.

Locke lamorenin yalanları kitabını okuduysanız orada patrick rothfuss un 
kısa bir yazısı vardı ve kitabı övüyordu .

Kendi kitabıyla karşılaştırılmaktan gurur duyuyordu.

Ben centilmen piç i okuduğum zaman hayal kırıklığına uğramıştım.
Bir türlü ısınamamış ve hikayeye adepte olamadığım için bu kitabında
öyle olacağından korkarak kitaba başlamıştım.

Ama ne kadar yanılmışım !

Ön yargılarım buharlaşıp  gitti. 

Spoiler vermek istemediğim için daha fazla yorum yapamayacağım.

Eğer bu türü seviyorsanız seriye bağımlı olacaksınız..
Sevmiyorsanız bile  seriye bir şans tanımalısınız...
Sizi ters köşeye  yatırabilir...

1 yorum: