13 Mart 2015 Cuma

Grinin elli tonu- Kitap yorumu



Merhaba arkadaşlar daha önce grinin elli tonunun filmini  yorumladığım da
kitabını da yorumlayacağımı söylemiştim.

Filmin yorumunu okumayanlar için Tık Tık..

Eğer hala kitabı okumayanlar varsa konuya değineyim..

Ana genç bir kadın üniversite sinin bitmesine az kalmış ve oda arkadaşının
Christian Grey adında bir CEO yla röportajı vardır ama arkadaşı hasta olduğu için gidememtedir ve bu görev tabi ana ya düşer..

Ve gider hayatını değiştirecek yere..

Röportaj yapacağı christianın odasına girmeden ayağı takılır ve christianın 
önünde yere kapaklanır..

Böylece modern bir masal başlar...

Ana çok masum bir kadın.Şu ana kadar kimseyle birlikte olmamış ve christanın zevklerinden bir haber öyle bir şeylarin var olduğunu bile bilmiyor.

Christian  ise hayatın çok küçükken sillesini yediği insanlardan biri.
O yüzden psikolejik açıdan bitmiş durumda.
Ve bunu cinsel yönden dışa vuruyor.
Asla kadınlarla romantik bir ilişki yaşamıyor.
Yani kendi tabiriyle kalpler ve çiçekler yok.
 Kadınları bağlamaktan ve dayanabilecekleri kadar acı vermekten haşlanıyor.

Hakim itaatkar ilişkisi var partnerleriyle aralarında.
Tabiki christian Hakim.

Ve christian ana dan da itaatkar olmasını istiyor tabi kızımız masum olduğu için bocalıyor ama christiandan çok hoşlanıyor ve kitap boyunca 
imzalayıp imzalamamk arasında gidip gelmesini okuyoruz.

Evet genel olarak böyle..



Kitap çok sürükleyici ve nefes kesiciydi.

Erotikti ama mesele aralarındaki aşk ve birbirlerini yani christianı iyileştirmeleriydi.

Christian kurallarından ödün vermek istemiyor(kendisi tam bir kontrol manyağıdır) ama ana'dan çok etkileniyor ve ödün vermezse anayı kaybedeceğini biliyor.

Böylece christianın koyduğu kurallar bir bir yıkılıyor.

Christianın o sert erkeğin yavaş yavaş aşık olmasını görüyoruz.
Ve bu beni çok etkiliyor.
Kitap da bazen güldüm bazen ağladım.
Çok ..Nefes kesiciydi...

Ve oldukça cesur yazmıştı yazar..

Hele o "oyunlacaklar" beni şok etti...

Ama yazar okuyucuya kabul ettiriyor başka bir kitapta olsaydı okumaya
 devam edebilirmiydim bilmiyorum ama bu seride okunuyor..

Şu e mail sahneleri acaip hoşuma gitti.
Ana yüz yüzeyken söyleyemediklerini e mail yoluyla söylüyor 
ve sonra bir bakıyoruz christian çat kapı geliyor.

Ne kadar uzakta olsada....

Vee söylemeden geçemeyeceğim Charlie tango  çok etkildi beni.

Bir helikopter neden etkiler demeyin etkiliyor işte :D

Filmde helikopteri görünce Charlie tangooo diye bağırmıştım :D


Seri 3 kitaptan oluşuyor.
1.Grinin elli tonu
2.Karanlığın elli tonu
3. Özgürlüğün elli tonu

Seri muhteşemdi..
Bünyeniz kaldıracaksa okumanızı tavsiye ederim ..

Ana nın modern masalında kendinizi kaybedeceksiniz....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder